mandag 19. april 2010

Konfirmasjonskort

Mitt aller første innlegg starter jeg med å vise frem et kort jeg lagde igår kveld/natt. Er et konfirmasjonskort til mitt søskenbarn som skal konfirmeres 8. mai. Er bestillt av mamma og pappa, så skal lage enda et som vi skal gi senere.





Trykk for å få sett trykket tydligere:





Kortet er i størrelsen 15x15 cm. Stempeltrykket er fra Wiff of joy og stemplet med StazOn på akvarellark og fargelagt med akvarellmaling. Stempelet på fremsiden er fra Kreativ Hobby. Det inni kortet husker jeg ikke hvor er kjøpt.
Av papir er det brukt både bazzil canvas og mønsterpapiret husker jeg ikke navnene på og navnestripen er allerede kastet, men jeg skal bli flinkere til å skrive ned hva slags mønsterark jeg har brukt.
Borden er stanset ut med Martha Stewart Doily Lace Edge Punch. Dette er en favoritt hos meg, den er så fin!
Kantene er svertet med Cats Eye toffee. Og det stempelet "Velkommen inn i de voksnes rekker" er det brukt embossed-teknikk på. Er en veldig fin detalj synes jeg. Glemte og ta bilde av hvordan kortet ser ut inni på toppen, men det er bare brukt det samme mønsterarket som nr. 3 på fremsiden og pyntet med to stempeltrykk som er brukt embosssed-teknikk på og noen perler.
Rosene, knoppene og bladene er fra iamroses.com. Den store er en vaniljehvit gardeniablomst fra papirloftet som er sprayet med glimmermist av fargen watermelon.
Inni er det festet er criss cross-kort i størrelsen 12x12 og inni den kan man skrive sin hilsen. Brukt bazzil canvas og samme mønsterark som på forsiden av kortet. Blonden er fra en lokal garnbutikk her.
Brukte mye tid på dette kortet, men ble veldig fornøyd med det!



7 kommentarer:

  1. Nyydelig kort :))

    Og gratulerer med blogg, den gleder jeg meg til å følge etterhvert :D

    SvarSlett
  2. herlighet.. så nyydelig dete kortet var :) fint med criss cross inni kortet :)

    SvarSlett
  3. Kjempe fint kort og nydelige farger :)

    SvarSlett
  4. Så fint kort, og gratulerer med blogg :) Gleder meg til å se flere ting du lager her!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Kjempe nydelig kort. Tusen takk for hyggelige kommentarer i bloggen min *smil*

    Nå har jeg lagt til hvor jeg har funnet malen på Telyskortet i innlegget på siden min.

    Håper du koser deg med å lage et slikt kort, det gjorde jeg :)

    Klem

    SvarSlett